Zdrowe przekąski do pracy i nie tylko

Zdrowe przekąski do pracy i nie tylko

Zabierz do pracy zdrowe przekąski

muesli-569068_1280

Do tej pory zabieraliście do pracy batoniki, kanapki, ciastka czy dania instant? Zapomnijcie o tym i zastąpcie niezdrowe przekąski zdrowymi pysznościami. Zobaczcie, jakie jedzenie warto zabrać ze sobą do pracy!

Jogurt naturalny z płatkami. Taki jogurt jest wystarczająco sycący i długo nie będzie nam się chciało po nim jeść. Poza tym dostarcza białka i węglowodanów. Dodatkowo znajdują się w nim wapń, potas, kultury probiotycznych bakterii oraz witaminy B 6 i B12. Do zakupionego w sklepie jogurtu dodajcie płatki owsiane, bakalie oraz owoce. Smacznego!

Orzechy. Oorzechy włoskie zawierają mnóstwo witamin A i E oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, a te chronią nas przed chorobami serca i miażdżycą naczyń krwionośnych. Ponadto orzechy włoskie posiadają kwas lanolinowy. Orzechy włoskie są również źródłem pierwiastków: potasu, magnezu, fosforu, żelaza oraz wapania.

Owoce. Jedzmy je zawsze! Latem najlepiej sięgnąć po te sezonowe, jak na przykład truskawki, czereśnie czy maliny, natomiast w okresie jesieni jabłka, gruszki, brzoskwinie, natomiast zimowo-wiosennym jabłka, cytrusy, ananasy oraz banany.

Warzywa. W trakcie przerwy w pracy najlepiej podjadać marchewkę, paprykę, ogórki – wszystko przekrojone w słupki, ale też pomidorki koktajlowe, kiełki czy sałatę. Warzywa nie obciążają pracy żołądka i zapobiegają zaparciom.
Ciasteczka owsiane i zbożowe. Tego typu ciasteczka są lekkostrawne, zdrowe, zawierają dużą ilość błonnika. Można je kupić w cukierni albo zrobić je samemu w domu, dodając do nich wiórki kokosowe, bakalie oraz pokrojone owoce suszone.

Hummus z warzywami, czyli pasta z ciecierzycy, oliwy z oliwek wspomaga trawienie, obniża poziom glukozy we krwi. Korzystnie również wpływa na śledzionę, żołądek i trzustkę.

Serek wiejski. Taki serek ma sporo białka, natomiast mało węglowodanów. Jednak składniki które w nim znajdziemy są naturalne, bez zagęstników czy konserwantów. Taki serek jest pyszny bez żadnych dodatków, ale można dodać do niego pokrojone warzywa albo owoce.

  • Ewa Plucińska

    najczesciej do pracy zabieram własnie jogurt i owoce, lubie tez domowe ciastka takie z musli w srodku :)

  • Marcin Marecki

    Zdrowo i na zimno, czyli akurat teraz na te upały.