Wyciskane soki i koktajle owocowo warzywne

Wyciskane soki i koktajle owocowo warzywne

Wyciskane soki i koktajle owocowo warzywne – powoli wchodzimy w sezon, kiedy to będziemy mogli rozkoszować się świeżymi, ekologicznymi owocami i warzywami. To prawdziwe bogactwo witamin i minerałów. Doskonały w codziennej diecie i łatwy do przyrządzenia, dodaje energii na cały dzień. Z powodzeniem może zastąpić przekąski, a nawet posiłki – oczywiście nie wszystkie, nie popieram głodzenia się! – w zależności od składu.

 

 

Wyciskane soki stają się coraz bardziej modne, to dobrze, bo w przeciwieństwie do tych kupowanych w sklepie są zdrowe, bogate w witaminy i nie zawierają sztucznych barwników oraz dodatkowego cukru.

 

O czym trzeba pamiętać przed przygotowaniem zdrowego koktajlu? Najlepsze są oczywiście owoce sezonowe. Są świeże i zawierają najwięcej witamin. Przed zakupem, uważnie oglądaj owoce i warzywa. Wybieraj najcięższe i zwróć uwagę na obicia i otarcia skórki, które wskazują, że owoce mogły być niewłaściwie zabezpieczone podczas transportu i przechowywania. Wybieraj raczej te ułożone luzem na półkach czy w skrzynkach, nie opakowane w folie.

Przed przyrządzeniem:

– myj ręce, zawsze przed dotknięciem owoców i warzyw, następnie dokładnie oczyść swoje produkty,

– pozbądź się pestek, i innych niejadalnych części,

– po zakończeniu dokładnie umyj sprzęt w gorącej wodzie, a następnie go osusz – dzięki temu zapobiegniesz rozwojowi bakterii.

Wyciskane soki mają krótki termin ważności. Dla owoców wynosi ono 5, a dla warzyw 10 godzin.

Jeśli sok wyszedł za gęsty – nie pozbywaj się miąższu, tylko dodaj trochę wody. To właśnie w nim znajduje się najwięcej substancji odżywczych.

Aby sok zawierał przy okazji więcej protein, możesz dodać trochę mleka, siemienia lnianego, jogurtu naturalnego, masła orzechowego czy mleka migdałowego.

Wyciskane soki są zdrowe i pożywne. Jeśli chcesz urozmaicić smak – łącz kilka owoców. Melon świetnie komponuje się z awokado i pomarańczą. Marchew i seler dobrze smakują z jabłkiem, pomarańcza z grejpfrutem, a pomidor z papryką.

Dla tych, którzy pragną schudnąć na wiosnę mam świetny przepis na pyszne owocowo-warzywne smoothies ze szpinakiem, miętą, migdałami i miodem!

 

 

Potrzebujesz: 

1/2 ogórka, 1 małe jabłko, najlepiej kwaskowate, 3 łodyżki mięty, 1 szklankę szpinaku, 1 łyżkę miodu, 5 kostek lodu, 1-2 szklanki wody (z wysoką zawartością wapnia), 2 łyżki siemienia lnianego, garść migdałów

Ogórka i jabłko pokrój w kostkę. Wrzuć do blendera i zmiksuj ze szpinakiem, miodem, miętą, siemieniem lnianym i migdałami. Dodaj kostki lodu. Zmiksuj na gęstą masę.

Rozcieńcz wodą (ilość zależy od gęstości- wolisz gęsty koktajl, dodaj tylko szklankę wody) i miksuj jeszcze chwilę. Pij na drugie śniadanie albo lunch.