Wiosenne zakupy przed nami! Pamiętajcie o zwrocie i reklamacji, przeczytajcie jakie macie prawa.

Wiosenne zakupy przed nami! Pamiętajcie o zwrocie i reklamacji, przeczytajcie jakie macie prawa.

Nowe kolekcje w sklepach a my pochłonięte szałem kupowania. Stęsknione za wiosennymi kolorami, lekkimi tkaninami, możemy zrobić nie do końca przemyślane zakupy. Na pewno nie raz zdarzyło się Wam kupić coś, co nie odpowiadało Waszym oczekiwaniom.  Po powrocie do domu, mierzymy, przyglądamy się dokładnie i pojawia się problem.

 

 

 

 

 

Abyście wiedziały, co w takich sytuacjach robić przygotowałam wpis na temat zwrotu i reklamacji. Z reklamacją mamy do czynienia gdy towar jest niezgodny z umową. Przy zwrocie towar jest zgodny z umową i nie ma wad, ale z jakiś powodów go nie chcemy.


Zwrot

Niestety nie jest to nasze prawo i zależy w dużej mierze od woli sprzedawcy. Kiedy  w domu stwierdzimy, że rozmiar S, to była jednak zła decyzja, nie możemy wymagać od sprzedawcy przyjęcia zwrotu. Sytuacja zmienia się na naszą korzyść jeśli sprzedawca zagwarantował nam, możliwość zwrotu rzeczy. W wielu sklepach mamy taką możliwość, za okazaniem paragonu w terminie 30 dni. Podczas zakupów lepiej upewnić się czy możemy skorzystać ze zwrotu. Pamiętajcie też o zakupach przez internet! W tym przypadku zawsze mamy możliwość zwrócenia rzeczy w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny.

 

Reklamacja

Gdy okaże się, nasz towar ma wady, jest niezgodny z umową wtedy możemy skorzystać z reklamacji. Mamy na to bardzo dużo czasu bo aż dwa lata od wydania towaru. Musimy pamiętać jednak o tym, że należy to zrobić w ciągu 2 miesięcy od momentu gdy wadę zauważymy. Często zapominany o tym, że reklamować możemy również towary używany i przecenione. Sposób złożenia przez nas reklamacji jest dowolny. Możemy zgłosić ją pisemnie, telefonicznie, mailem. Polecam jednak wybrać formę pisemną, mamy wtedy potwierdzenie naszych roszczeń. Jeżeli pojawią się wątpliwości co napisać w reklamacji, pamiętajmy, że aby była skuteczna musi zawierać: datę zakupu, strony umowy, opis towaru a także dokładny opis jego wad. Należy również zaznaczyć  jakie mamy roszczenia: czy chcemy wymienić towar, czy naprawić wadę. Sprzedawca ma 14 dnie na rozpatrzenie reklamacji, jeśli w tym czasie milczy, jest to równoznaczne z uznaniem reklamacji i przyjęciem naszych roszczeń.
Oczywiście nie życzę Wam abyście musiały korzystać z przedstawionych rad. Życzę Wam samych udanych i pozbawionych wad towarów. Jeśli natomiast zakupy  Wasz rozczarują pamiętajcie, że na LouLou znajdziecie szczegółową instrukcję, jak sobie z tym poradzić.