Wegetariańskie placki z dyni

Wegetariańskie placki z dyni

Placki z dyni. Warto je zrobić TERAZ. Zwłaszcza, że kilogram dyni kosztuje max 2 złote. Poza tym są baaardzo zdrowe i smaczne. A – no i jeszcze nadają się jako dodatek do eleganckiego dania – jeżeli planujecie kolację. Wzbogacają niesamowicie smak potrawy, z która są połączone. A doskonale komponują się w duecie, jak również solo.

Czego potrzebujemy?

Składniki:

  • około 1 kg miąższu dyni – jeżeli chcecie mieć sporą ilość placków
  • 1 jajo kurze – ja dodałam 4 przepiórcze (jajka można zastapić oczywiscie lnem mielonym w wersjii wegańskiej)
  • 300 g mąki – ja uzyłam mąki gryczanej pół na pół z maka z amarantusa – maja wersja była bezglutenowa
  • 4 łyżki ziaren sezamu
  • 3 cebule
  • 6 ząbków czosnku
  • 1,5 – 2 płaskie łyżeczki kurkumy
  • po 2 szczypty mielonego kminku i chilli
  • sól, pieprz do smaku
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

Dynię pokroić na duże kawałki, włożyć w całości ze skórą i pestkami do piecyka na 30 minut (200 stopni). Cebulę i czosnek pokroić w krążki i podsmażyć na oleju tak, żeby się przyrumieniła i zyskała „smaczek”. Dynię wyjąć z pieca – obrać skórę, usunąć pestki i niepotrzebną część. Razem z cebulą i czosnkiem zmiksować blenderem. Dodać przyprawy, jajo, mąkę, sezam. Dokładnie wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem. W przypadku gdy ciasto jest za rzadkie, dodać więcej mąki (zależy to od konsystencji miąższu dyni). Na rozgrzanym oleju rozprowadzać po dużej łyżce ciasta, smażąc cienkie placki. Czekamy aż placki będą ładnie usmażone na złoto, wtedy przekładamy na drugą. Placki muszą się smażyć nieco dłużej niż ziemniaczane. Po usmażeniu odsączamy przez chwile na ręczniku papierowym.