Wegański chleb jaglany dla alergików

Wegański chleb jaglany dla alergików

Wegański chleb jaglany dla alergików. Bardzo zdrowy, może być używany w diecie odchudzającej, ponieważ bardzo przyspiesza przemianę materii. Nie zawiera ani glutenu, jajek, drożdży, polepszaczy, ani białka zwierzęcego.

 

Z racji tego, że jak się okazało, mam alergię na niektóre produkty, to od tej pory będę wypróbowywać różne przepisy kuchni wegańskiej. Więc jak szukacie smacznych zamienników, zapraszam do śledzenia moich doświadczeń kulinarnych :)

Wracając do chleba….

Składniki na jedną blachę (8-10) kromek:
  • kasza jaglana (ugotowana na sypko, 1 szklanka)
  • mąka gryczana (6 sporych łyżek)
  • skrobia ziemniaczana (2 płaskie łyżki) – może być też kukurydziana, ja użyłam ziemniaczanej
  • sok owocowy świeżo wyciśnięty pomarańczowy (1/2 szklanki)
  • olej – chleb będzie miał jego posmak i zapach, więc wybierzcie taki jak lubicie. Ja użyłam oleju sezamowego (30 ml)
  • sól  (2 szczypty)
  • sezam czarny lub jasny  (tyle ile lubicie ja dodałam 3 łyżki)
  • papryka słodka (1 łyżeczka)
  • kurkuma (1 łyżeczka)
  • pestki słonecznika  (tyle ile lubicie ja dodałam 3 łyżki)
  • pestki dyni  (tyle ile lubicie ja dodałam 3 łyżki)
Kaszę należy ugotować, odmierzyć szklankę, ostudzić. Włóż ją do miski, dodaj mąkę, skrobię, olej, sok, sól i przyprawy.
Zmiksuj – nie przejmuj się grudkami, zawsze będą. Ciasto ma być gęste, ale nie może być suche. Jeżeli wyjdzie zbyt kleiste, dodaj soku według uznania. Na końcu dodaj sezam, pestki słonecznika i dyni – pomieszaj łyżką, nie miksuj!
Wyłóż masę na papier do pieczenia – masa powinna mieć jakieś 0,5 do 1 cm grubości. Włóż blachę do nagrzanego piekarnika (180 stopni – piecz około 30 minut. Pokrój po wystudzeniu na równe kawałki.
Chlebek jest genialny do wszystkiego. Ja po prostu robię sobie z niego kanapki do pracy :)
Inspiracja na chleb pochodzi z książki Marioli Białołęckiej, Zaskakująca kasza&ryż, wyd. Czerwony Słoń, 2011.