Szpinak z patelni

Szpinak z patelni

Szpinak z patelni – czyli doskonała przystawka, podstawa do dań lub dodatek. Smażony na patelni szpinak jest nie tylko pyszny, ale dostarcza też trochę żelaza (2,71 mg na 100 g), magnezu (79 mg), wapnia (99 mg), i witaminy C (28,1 mg), E (2,03 mg) i B6.

 

Ja akurat mam deficyt żelaza, więc wprowadzam do swojej diety szpinak. Pamiętajcie tylko – żeby żelazo się właściwie przyswoiło musi być w „kwaśnym” towarzystwie. Czyli jeżeli jemy szpinak, to koniecznie skropiony cytryną!

Czego potrzebujemy?

Składniki na 500 gram szpinaku:

 

– liście szpinaku (młode, bez twardych łodyżek)
– 2 łyżki oleju rzepakowego – jest najbardziej neutralny w smaku i jest zdrowy do smażenia
– 3 ząbki posiekanego czosnku
– 1 łyżeczka soli morskiej
– 1 – 2 łyżeczki cukru brązowego lub odrobina stevii
– cytryna do pokropienia

Przygotowanie:

Umyć starannie szpinak. Jeżeli listki są większe – oderwać ogonki. Rozgrzać patelnię. Wlać olej, poczekać aż będzie gorący. Wrzucić czosnek i sól. Smażyć około 30 sekund, starannie mieszać. Następnie wrzucić szpinak i wymieszać tak, aby liście pokryły się olejem. Gdy szpinak zacznie zmniejszać swoją objętość, o około 1/3 dodać cukier. Smażyć jeszcze przez 4 minuty. Odcedzić na sitku z nadmiaru wody i oleju. Położyć na talerzu i skropić cytryna do smaku.

I gotowe! Banalne – prawda? :)