Schudnąć bez diety – czy to jest możliwe?

Schudnąć bez diety – czy to jest możliwe?

Ja szczerze mówiąc w to wątpię…

Ale znalazłam 10 sztuczek, które w traceniu na wadze troszkę pomogą…

Im mniejszy talerzyk, tym lepiej

Wszystkie sposoby na zrzucenie paru kilogramów zakładają katorżniczą dietę, ostre ćwiczenia albo… jedno i drugie. Najnowsze badania pokazują jednak, że wprowadzenie kilku małych zmian w codziennych nawykach może nam pomóc schudnąć. I to bez większych wyrzeczeń! Oto 10 niezawodnych sztuczek.

Badania przeprowadzone na Cornell University wykazały, że kiedy jedzenie zostaje podane na dużym talerzu, wydaje nam się, że jest go niewiele i zjadamy wszystko, mając jeszcze ochotę na dokładkę. Kiedy taką samą ilość jedzenia dostaniemy na niewielkim talerzu, posiłek wydaje nam się bardziej treściwy i… jemy mniej.

 

Kolację zjedz z facetem

 

Według psycholog Meredith Young, kobiety jedzą mniej, jeśli towarzyszy im mężczyzna. Zdaniem psycholog, kobiety sądzą, że są postrzegane jako bardziej atrakcyjne, kiedy jedzą małe porcje. Nie wiemy, co na to mężczyźni, ale objadanie się w towarzystwie przystojnego adoratora z pewnością nie służy znajomości.

 

 

Większy widelec

 

Udowodniono zależność między wielkością widelca a ilością jedzenia. Osoby, które używały mniejszych sztućców zjadły więcej niż te, które miały większe widelce. Naukowcy uważają, że to dlatego, że mniejszym widelcem je się po prostu wolniej i dłużej zaspokaja głód.

 

 

Unikaj chudych koleżanek z dużym apetytem

 

Na pewno masz wśród swoich znajomych koleżankę, która może jeść non stop, a i tak ma figurę modelki. Wydawałoby się, że towarzystwotakiej osoby będzie hamowało nasz apetyt. Badania opublikowane w Journal of Consumer Research pokazują jednak, że jest inaczej – zjadamy więcej jeśli towarzyszy nam chuda przyjaciółka, która nieprzyzwoicie się objada.

 

 

Czytaj etykiety

 

Ci, którzy czytają etykiety na opakowaniach żywności i sprawdzają skład produktów, które zamierzają kupić, zjadają o około 5 procent mniej tłuszczu niż ci, którzy tego nie robią – dowodzą naukowcy z Fred Hutchinson Cancer Research Center w Seattle.

 

 

Pij wodę przed posiłkiem

 

Przez trzy miesiące badano zależność między ilością wody wypijanej przed posiłkiem a utratą wagi. Okazało się, że osoby, które przed jedzeniem piły dwie szklanki wody, średnio straciły na wadze dwa kilogramy – w przeciwieństwie do tych osób, które tego nie robiły.

 

 

Nocą unikaj jasnego światła

 

Badania pokazały, że wzmaga ono apetyt. Chodzi głównie o oglądanie telewizji i korzystanie z komputera do późnych godzin wieczornych. Jeśli nie chcesz, by kusiło cię nocne podjadanie, unikaj jasnego światła i postaw na… romantyczny półmrok.

 

 

Schowaj niezdrowe przekąski

 

Badania pokazują, że sięgamy po słodycze i inne niezdrowe przekąski głównie wtedy, kiedy są w zasięgu naszego wzroku. Eksperyment przeprowadził Mindless Eating – pracownicy biurowi zjadali zdecydowanie mniej czekolady i cukierków, kiedy zostały one przeniesione z biurka w inny kąt sali. Proste prawda?

Ten sam trik można zastosować, aby osiągnąć pozytywny efekt. Wyeksponowane owoce czy sałatki zachęcają, by po nie sięgnąć. Badania przeprowadzone przez Cornell University wykazały, że kiedy bar sałatkowy postawiono w centralnym miejscu szkolnej stołówki, spożycie sałatek wzrosło o 250-300 procent w ciągu roku.

Uważaj w czasie kolacji z przyjaciółmi

 

Badania przeprowadzonego na State University of New York pokazały, że zjadamy więcej, kiedy towarzyszą nam przyjaciele. Naukowcy stwierdzili, że bliscy nam ludzie działają pobudzająco na nasz apetyt – a poza tym czujemy się przy nich swobodnie i jemy tyle, na ile mamy ochotę.

 

 

Nie oglądaj reklam

 

Badacze z University of Illinois wykazali, że osoby, które oglądają reklamy zachęcające do ćwiczeń jedzą więcej niż te, które takich reklam unikają. Okazuje się, że już sama myśl o wysiłku fizycznym wzmaga nasz apetyt!

Na podst. Daily Mail