Wegańskie naleśniki dla alergików z kaszy jaglanej

Wegańskie naleśniki dla alergików z kaszy jaglanej

Wegańskie naleśniki dla alergików z kaszy jaglanej. To jest przepis bez mleka, jajek oraz glutenu. Naleśniki są smaczne, w bardzo neutralnym smaku. Można je jeść zarówno na słodko jak również z innymi, dowolnymi składnikami.

 

 

Czego potrzebujemy, żeby je przygotować?

 

 

Składniki:
  • ugotowana kasza jaglana (ok 20 sporych łyżek)
  • mleko migdałowe (2 szklanki)
  • skrobia kukurydziana lub ziemniaczana  (ok. 15 łyżek)
  • olej 4 łyżki oleju – ja użyłam oliwy z oliwek
  • szczypta soli do smaku
Kaszę jaglaną trzeba ugotować według przepisu podanego na opakowaniu. Studzimy ją, a później miksujemy z mlekiem, skrobią i olejem. Masa powinna być bardzo gładka, dość płynna ale gęściejsza nieco od tradycyjnej naleśnikowej. Oleju do smażenia używamy tylko do pierwszego naleśnika, który i tak nie wyjdzie. Resztę smażymy bez tłuszczu. Tak jak w przypadku tradycyjnych naleśników – wylewamy niewielką ilość masy na patelnię i rozprowadzamy poruszając patelnią na boki. Czekamy chwilę aż placek „podeschnie”, następnie lekko podważamy brzegi placka i z wyczuciem przerzucamy na drugą stronę. Jeśli naleśniki się rozpadają mimo dobrego wysmażenia, należy dodać więcej skrobi.