Jak się nie pozbędziesz cellulitu.

Jak się nie pozbędziesz cellulitu.

Jak się nie pozbędziesz cellulitu. Ma go aż 80% całej populacji kobiet. Jest podobno milion sposobów by się go pozbyć. Tylko, że tak na prawdę żaden z nich nie działa… Nobla dostanie ten, który odkryje cudowny sposób jak się pozbyć tych paskudnych grudek podskórnych… Może zamiast myśleć nad tym jak się go pozbyć, przeanalizujemy to co na pewno na cellulit nie działa i przy okazji oszczędzimy pieniądze?

 

 

No więc…

Kremy.

Żaden, nawet ten za kilkaset złotych nie sprawi, że skórka pomarańczowa zniknie… Kremy zawierają m.in.: kofeinę, wyciąg z bluszczu i rozmarynu, L-karnitynę, algi morskie. Ich działanie koncentruje się na naskórku, a nie spalaniu tłuszczu. Ujędrnią więc skórę, nawilżą ale to wszystko.

Zabiegi kosmetyczne w gabinetach/SPA

Masaż pobudzi krążenie, przesunie zgromadzone w tkankach zastoje limfy, pomoże pozbyć się toksyn i dobrze poradzi sobie z tzw. cellulitem wodnym, ale niestety z cellulitem tłuszczowym sobie nie poradzi. Poza tym nawet regularnie wykonywane zabiegi – bez zmiany nawyków żywieniowych oraz ćwiczeń – nie zagwarantują trwałych efektów.
Suplementy

Suplementy na cellulit – podobnie jak kosmetyki – nie sprawią, że cellulit zniknie!!!

Fitness.

Ale tylko ten systematyczny. Jeżeli odwiedzasz siłownie raz na dwa tygodnie, to nic to nie da.
Przyczyną pojawienia się cellulitu jest osłabienie komórek skórnych i tkanki łącznej. W takich miejscach skóra ulega zniszczeniom, przez co wędrujące przez nią komórki tłuszczowe wpychają się w skórę właściwą, jej środkową warstwę, i ukazują na jej powierzchni. Na cellulit wpływa brak ruchu i siedzący tryb życia. Dzięki regularnym ćwiczeniom fizycznym lepiej funkcjonuje układ limfatyczny, a organizm jest w stanie szybciej pozbyć się toksyn. Innymi słowy – trening jest niezbędny, bo powoduje przyrost mięśni i zmniejszenie ilości tłuszczu, a co za tym idzie również cellulitu. Nie obawiaj się tego, że nagle zaczniesz wyglądać jak kulturystka (u kobiet to tak nie działa). Im silniejsze mięśnie, tym cellulit mniejszy.

Dieta.

Tutaj, tak jak w przypadku ćwiczeń krótkotrwałe zrywy nie wystarczą!!! Na stałe należy zmienić nawyki żywieniowe. Czyli wyrzec się trzeba słodkich napojów. Odpadają fast foody, słodycze, szybkie i tanie przekąski… Mało kto zwraca uwagę na to, co je. I w tym tkwi problem. To, co jesz, wędruje po całym organizmie. To, co szkodliwe lub nieprzydatne, zamienia się w cellulit własnie. Poza tym źle zbilansowana dieta, bogata w duże ilości soli, tłuszczy i węglowodanów, powoduje zatrzymanie w tkankach płynów, obrzęki i w końcu cellulit. To, że u jednej osoby cellulit jest większy, u drugiej mniejszy, ma również związek z czynnikami genetycznymi, a czasem ze złą gospodarką hormonalną (zresztą problemy z hormonami to też często wina złej diety). Należy pamiętać także o ograniczeniu alkoholu i zrezygnowaniu z palenia. Nikotyna zwęża naczynia krwionośne, przez co do komórek dociera mniej tlenu, co z kolei spowalnia proces spalania tłuszczy.