Dziewczynka z zespołem Downa reklamuje stroje kąpielowe

Dziewczynka z zespołem Downa reklamuje stroje kąpielowe

Ta kampania wywołała już sporo kontrowersji. Firma odzieżowa z Miami postanowiła w reklamie swojej najnowszej kolekcji dziecięcych kostiumów kąpielowych zatrudnić 10-miesięczną Valentinę.

 

Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że dziewczynka cierpi na zespół Downa.

 

Marka Dolores Cortes w swojej linii DC Kids prezentuje kolorowe kostiumy, w których pozuje uśmiechnięta, szczęśliwa dziewczynka. Mama Valentiny, dziennikarka Cecelia Elizalde, jest zachwycona medialnym debiutem córki.

Byłam podekscytowana gdy przedstawiono nam ten pomysł. Fakt, że pokazują Valentinę w katalogu wysyła jasny przekaz: wszystkie dzieci zasługują na takie same szanse, niezależnie od rasy i warunków w jakich żyją.

Projektantka zadeklarowała, że 10 % procent dochodu ze sprzedaży strojów przeznaczy na działalność Down Syndrome Association w Miami.

Całkowicie popieram tę akcję, oby więcej takich inicjatyw. Ciekawa jestem która z polskich form odważy się na taki krok i jako pierwsza zrobi kontrowersyjną sesję? Warto byłoby przełamać tabu, nie tylko w przypadku dzieci… Kiedy wreszcie przestaniemy oglądać w reklamach tanie plastikowe urody modelek w typie Natalii Siwiec? Hmmmm…