A może pizza? Jasne – BEZGLUTENOWA!

A może pizza? Jasne – BEZGLUTENOWA!

A może pizza? Jasne – BEZGLUTENOWA! To chyba najzdrowszy przepis na pizze na świecie ;) i do tego nie jest trudna w przygotowaniu, bo ciasta nie trzeba wyrabiać. W smaku przypomina trochę pizzę razową. Jeżeli jesteście przyzwyczajeni do mąki gryczanej, to na pewno przypadnie wam do gustu. Dodatki – oczywiście według upodobań lub diety jaką stosujecie. Ja użyłam szynki crudo, karczochów, cebuli sera koziego, pomidorów cherry, bazylii oraz sporej ilości sosu pomidorowego.

 

Ale – jak to z pizzą bywa – można na nią położyć prawie wszystko, co aktualnie znajduje się w lodówce ;)
POLECAM!

 
Składniki na średnia pizzę:
–  150 g mąki gryczanej
– 15 g drożdży,
– 1,5 szklanki wody,
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– odrobina soli,
– 1 łyżeczka cukru lub szypta stevii
Drożdże rozrobić w ciepłej wodzie z dodatkiem cukru lub stevii – odstawić na kilka minut. Mąkę gryczaną w misce wymieszać z solą, dodać wodę z drożdżami oraz olej, wymieszać łyżką ciasto (ręką się nie da bo to ciasto się bardzo klei). Odstawić ciasto na 30 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Formę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć na nią ciasto – warto użyć tu łopatki, będzie łatwiej. Spód podpiec 5-10 minut w piekarniku rozgrzanym do 200-220 stopni. Nałożyć sos, dodatki i niewielką ilość sera (w wegańskiej wersji można dodać płatki drożdżowe). Piec w piekarniku rozgrzanym do 200-220 stopni przez około 15 minut.